Paulina Młyńska
Mgr Paulina Młynska - neurologopedka, terapeutka miofunkcjonalna posiadająca tytuł uprawniający do wsparcia leczenia zaburzen orofacjalnych systemem MFS, terapeutka oddechu, terapeutka jąkania. Specjalizuje się w pracy z dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi od 4 r.ż. w zakresie terapii wspierającej m.in leczenie ortodontyczne, stomatologiczne, laryngologiczne, foniatryczne. Zajmuje się przygotowaniem do zabiegów chirurgicznych na wędzidełku języka, korekty przegrody nosa oraz migdałka gardłowego czy migdałków podniebiennych. Standardy swojej pracy opiera na praktyce opartej na dowodach. Wybrane specjalizacje pozwalają na dogłębną analizę tematu zarówno w zakresie nauki połykania, oddechu (w tym chrapania), gryzienia i żucia jak i artykulacją oraz komunikacją w obliczu doświadczanej niepłynności mówienia. Swoją wiedzę ma przyjemność wykładać na dziennych studiach Uniwersytetu Jagiellonskiego. Stała bywalczyni szkoleń i konferencji zarówno polskich jak i zagranicznych. Założycielka Specjalistycznej Praktyki Neurologopedycznej Kwiecista Mowa ceniąca nade wszystko współpracę zespołową i całościowe podejście do funkcjonalnego zdrowia człowieka.
Szczegółowe Informacje
Więcej
Doświadczenie zawodowe
01.2025 r. - obecnie: Neurologopeda w Prywatnej Klinice Stomatologicznej PERIOCARE
08.2024 r. - obecnie: Założycielka firmy Specjalistyczna Opieka Neurologopedyczna Kwiecista Mowa
09.2022-06.2024: Neurologopeda w Prywatnym Gabinecie Logopedycznym Melodia Mowy
03.2023-09.2023: Neurologopeda w Prywatnym Gabinecie Stomatologicznym Kopeć
10.2020-obecnie: wykładowca akademicki/praktyk w: Instytucie Glottodydaktyki Polonistycznej, Wydział Polonistyki Uniwerystetu Jagiellonskiego
2018-2019: logopeda w ośrodku terapeutyczno-rozwojowym “Logomotywa”
2016-2022: logopeda/neurologopeda w Prywatnej Szkole Podstawowej Salwator w Krakowie
Specjalizacja
Terapia miofunkcjonalna (MFS):
- Zaburzenia orofacjalne - nieprawidłowe funkcje mięśni twarzy i jamy ustnej
- Wsparcie leczenia ortodontycznego - przygotowanie i współpraca z ortodontami
- Wsparcie leczenia stomatologicznego - rehabilitacja funkcji jamy ustnej
- Korekta wzorców połykania - przywracanie prawidłowych funkcji
Przygotowanie do zabiegów chirurgicznych:
- Frenotomia - przygotowanie do podcięcia wędzidełka języka
- Korekta przegrody nosa - rehabilitacja przed i po zabiegu
- Usunięcie migdałków - gardłowych i podniebiennych
- Rehabilitacja pooperacyjna - przywracanie funkcji po zabiegach
Terapia zaburzeń oddychania:
- Nieprawidłowe wzorce oddechowe - nauka oddechu nosowego
- Chrapanie - terapia funkcjonalna
- Wsparcie leczenia laryngologicznego - współpraca z laryngologami
- Wsparcie leczenia foniatrycznego - rehabilitacja głosu
Terapia funkcji orofacjalnych:
- Nauka połykania - przywracanie prawidłowych wzorców
- Gryzienie i żucie - rozwój funkcji pokarmowych
- Napięcie mięśniowe - normalizacja tonusu mięśni twarzy
- Pozycja spoczynkowa języka - korekta nieprawidłowych nawyków
Terapia jąkania:
- Jąkanie rozwojowe - u dzieci i młodzieży
- Jąkanie nabyte - u dorosłych po urazach
- Techniki płynności mowy - nauka kontroli nad mową
- Wsparcie psychologiczne - budowanie pewności siebie w komunikacji
Terapia artykulacji i komunikacji:
- Zaburzenia artykulacyjne - wady wymowy
- Niepłynność mówienia - różne formy zaburzeń płynności
- Komunikacja funkcjonalna - dostosowana do potrzeb pacjenta
- Wsparcie rozwoju mowy - u dzieci z opóźnieniami
Szkolenia
22 –23.03.2025/ 14.06.2025r. szkolenie RESTART DCM dla młodych doświadczających jąkania
03.2025 r. udział w konferencji Interdyscyplinarne aspekty diagnozy i terapii pacjenta ortodontyczno-ortognatycznego
14.02-16.02.2025 r. Od mostka po czubek głowy - równowaga i funkcjonalność
19.01.2025 r. Terapia manualna w zaburzeniach głosu
21-22.09.2024 r. Struktury, Funkcje i Dysfunkcje – badanie i terapia
18.10.2024 r. Warsztat o głosie
17.09.2024 r. Szkolenie Mini-Kids – dla dzieci doświadczających jąkania
16.09.2024 r. Leipontix – program dla dzieci w wieku szkolnym doświadczających jąkania
19.05.2024 r. Od wad zgryzu do dysfunkcji narządowych i dysfunkcji mięśniowo- szkieletowych
03.2024 r. Elastyczny Terapeutyczny taping w logopedii (podejście Esther de ru)
25.03.2023 r. Miofrenuloplastyka dla logopedów
09.2022-03.2023 Trener oddechu dzieci i dorosłych
09.2021-04.2022 r. Szkolenie modułowe MFS
03.09.2022 r. - Zaburzenia stawów skroniowo-żuchwowych a wada wymowy
07.10.2020 r. - Masaż logopedyczny od podstaw - podejście praktyczne
Podejście Terapeutyczne
Paulina opiera standardy swojej pracy na praktyce opartej na dowodach (Evidence-Based Practice). Wybrane specjalizacje pozwalają jej na dogłębną analizę problemów w zakresie połykania, oddechu, gryzienia, żucia, artykulacji oraz komunikacji.
Dodatkowa działalność
Grupy Docelowe

Szczegółowe Informacje
Więcej
Doświadczenie zawodowe
01.2025 r. - obecnie: Neurologopeda w Prywatnej Klinice Stomatologicznej PERIOCARE
08.2024 r. - obecnie: Założycielka firmy Specjalistyczna Opieka Neurologopedyczna Kwiecista Mowa
09.2022-06.2024: Neurologopeda w Prywatnym Gabinecie Logopedycznym Melodia Mowy
03.2023-09.2023: Neurologopeda w Prywatnym Gabinecie Stomatologicznym Kopeć
10.2020-obecnie: wykładowca akademicki/praktyk w: Instytucie Glottodydaktyki Polonistycznej, Wydział Polonistyki Uniwerystetu Jagiellonskiego
2018-2019: logopeda w ośrodku terapeutyczno-rozwojowym “Logomotywa”
2016-2022: logopeda/neurologopeda w Prywatnej Szkole Podstawowej Salwator w Krakowie
Specjalizacja
Terapia miofunkcjonalna (MFS):
- Zaburzenia orofacjalne - nieprawidłowe funkcje mięśni twarzy i jamy ustnej
- Wsparcie leczenia ortodontycznego - przygotowanie i współpraca z ortodontami
- Wsparcie leczenia stomatologicznego - rehabilitacja funkcji jamy ustnej
- Korekta wzorców połykania - przywracanie prawidłowych funkcji
Przygotowanie do zabiegów chirurgicznych:
- Frenotomia - przygotowanie do podcięcia wędzidełka języka
- Korekta przegrody nosa - rehabilitacja przed i po zabiegu
- Usunięcie migdałków - gardłowych i podniebiennych
- Rehabilitacja pooperacyjna - przywracanie funkcji po zabiegach
Terapia zaburzeń oddychania:
- Nieprawidłowe wzorce oddechowe - nauka oddechu nosowego
- Chrapanie - terapia funkcjonalna
- Wsparcie leczenia laryngologicznego - współpraca z laryngologami
- Wsparcie leczenia foniatrycznego - rehabilitacja głosu
Terapia funkcji orofacjalnych:
- Nauka połykania - przywracanie prawidłowych wzorców
- Gryzienie i żucie - rozwój funkcji pokarmowych
- Napięcie mięśniowe - normalizacja tonusu mięśni twarzy
- Pozycja spoczynkowa języka - korekta nieprawidłowych nawyków
Terapia jąkania:
- Jąkanie rozwojowe - u dzieci i młodzieży
- Jąkanie nabyte - u dorosłych po urazach
- Techniki płynności mowy - nauka kontroli nad mową
- Wsparcie psychologiczne - budowanie pewności siebie w komunikacji
Terapia artykulacji i komunikacji:
- Zaburzenia artykulacyjne - wady wymowy
- Niepłynność mówienia - różne formy zaburzeń płynności
- Komunikacja funkcjonalna - dostosowana do potrzeb pacjenta
- Wsparcie rozwoju mowy - u dzieci z opóźnieniami
Szkolenia
22 –23.03.2025/ 14.06.2025r. szkolenie RESTART DCM dla młodych doświadczających jąkania
03.2025 r. udział w konferencji Interdyscyplinarne aspekty diagnozy i terapii pacjenta ortodontyczno-ortognatycznego
14.02-16.02.2025 r. Od mostka po czubek głowy - równowaga i funkcjonalność
19.01.2025 r. Terapia manualna w zaburzeniach głosu
21-22.09.2024 r. Struktury, Funkcje i Dysfunkcje – badanie i terapia
18.10.2024 r. Warsztat o głosie
17.09.2024 r. Szkolenie Mini-Kids – dla dzieci doświadczających jąkania
16.09.2024 r. Leipontix – program dla dzieci w wieku szkolnym doświadczających jąkania
19.05.2024 r. Od wad zgryzu do dysfunkcji narządowych i dysfunkcji mięśniowo- szkieletowych
03.2024 r. Elastyczny Terapeutyczny taping w logopedii (podejście Esther de ru)
25.03.2023 r. Miofrenuloplastyka dla logopedów
09.2022-03.2023 Trener oddechu dzieci i dorosłych
09.2021-04.2022 r. Szkolenie modułowe MFS
03.09.2022 r. - Zaburzenia stawów skroniowo-żuchwowych a wada wymowy
07.10.2020 r. - Masaż logopedyczny od podstaw - podejście praktyczne
Podejście Terapeutyczne
Paulina opiera standardy swojej pracy na praktyce opartej na dowodach (Evidence-Based Practice). Wybrane specjalizacje pozwalają jej na dogłębną analizę problemów w zakresie połykania, oddechu, gryzienia, żucia, artykulacji oraz komunikacji.